OBSERWACJA

Obserwacja pozwala określić aktywność ruchową dziecka, jego sprawność w zakresie – ; ruchów dużych, koniecznych przy bieganiu, skokach, wspinaniu się na drabinkę, jeździe ‘ na rowerze itp., a także w zakresie drobnych ruchów manipulacyjnych, wykonywanych np. podczas zapinania guzików, wiązania sznuro- ; wadeł, rysowania, lepienia, wycinania ,itp. Obserwacja pozwala poznać możliwości I umysłowe dziecka, poziom jego myślenia, mowy, pamięć, uwagę, wyobraźnię.Bliski emocjonalny kontakt z dzieckiem umożliwia obserwację jego uczuć, co pozwala ; na ustalenie najczęstszych powodów radości, I smutku, niepokoju czy lęku.  Szczegółowa obserwacja pozwala także po- ; znać możliwości dziecka w zakresie kontaktów ] społecznych, przede wszystkim jego stosunek ,do najbliższych, rówieśników, młodszych, ‚słab­szych, chorych, a także zdolność do współpra­cy z innym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

*
*
Website